lauantai 27. lokakuuta 2012

Första inlägget

Hej på er eller dig eller vem som nu sitter där bakom skärmen!

Detta är mitt första blogginlägg, så välkommen till min blogg! Jag är en 19-årig tjej från Jakobstad i Finland som flyttade till Linköping för snart tre månader sedan för att studera matematik, men som efter tre veckor på kandidatprogrammet i matematik fick en reservplats på läkarprogrammet på samma universitet, och som jag tog emot med öppna armar. Så här är jag, och här jag kommer jag att vara i åtminstone fem och ett halvt år till, och hittills har jag trivts superbra i fina Linköping!

Meningen var att jag skulle börja blogga när jag fick min studieplats, men då sköt jag upp det tills det att jag fått bostad, sen sköt jag upp det igen tills det att jag flyttat hit. Då jag flyttade hit var jag dock utan internet i en vecka, och efter det drog nolle-p (nollningen/nolleperioden för mina finländska vänner) igång, och eftersom jag varken hann sova, äta eller duscha under den månaden (tre veckor nollning med MatNat och en vecka Läk), så hann jag inte börja blogga då heller. Men nu har jag hunnit duscha och vila ut mig i nästan två månader efter nollningen, så nu var det då dags för mitt första blogginlägg också!

Jees, så här kommer jag att skriva om min vardag som fattig student, och förhoppningsvis så blir det fler inlägg än det här. Men hoppas inte för mycket, jag kan inte lova något så! Nu ska jag hålla tummarna för Jaro och hoppas att de håller ledningen i Åbo ändå till slutsignalen. Efter matchen blir det en springtur i det vackra (snöfria!) höstvädret och sen plugg.

Update: JARO SPELAR I LIGAN OCKSÅ NÄSTA ÅR!!!

Ha det gött!

-Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti