sunnuntai 11. marraskuuta 2012

11/11/2012

Hejsan !

Min Essential Cell Biology var lite tråkigt sällskap igårkväll. Jag blev så trött på proteinsyntesen så jag somnade redan kl 22!? Och tydligen var min kropp och hjärna i övrigt också väldigt trötta, jag vaknade nämligen kl 11 idag, alltså jag sov i hela 13 timmar och det har jag inte gjort på evigheter! Den långa natten räckte ändå inte riktigt till idag, jag var tvungen att ta en kort tupplur mitt i allt pluggande. Men det är skönt att sova, önskar att jag hade mer tid till det!

Annars så har jag bara pluggat idag. Och gått en sväng till ICA och köpte en resväska åt mig. Och havregryn! Jag har nämligen börjat äta gröt på morgnarna, mycket billigare än att köpa en massa bröd och skinka så, och dessutom måste man alltid hinna äta upp brödet före det blir mögligt, vilket jag inte alltid lyckas med. Och det känns ju onödigt att slänga bröd, men nu behöver jag inte bry mig om det!  


För någon vecka sen fanns det ännu rosa resväskor kvar, men nu hade de tyvärr tagit slut! Så jag stod där jättelänge funderade vilken färg på resväskan jag ville ha. Slutligen så stod valet mellan en orange och sen denna guld-beige-aktiga, som jag också sen köpte. Så nu är det bara att börja resa!

Ikväll ska jag, surprise surprise, fortsätta plugga, och sedan blir det Solsidan, veckans höjdpunkt, typ! Men ha det så bra!

      Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti