perjantai 16. marraskuuta 2012

16/11/2012

Hej på er!

Kom precis hem från en skön promenad med musik på högsta volym i öronen och med nyckelknippan färdigt i handen om ifall att någon hoppar på mig från någon buske så har jag någonting att försvara mig med. Det behövde jag som tur inte göra ikväll heller. Men med en massa prat och rykten om våldtäktsmän här i närheten nu på sistone så blir man lite paranoid. Men hittills har det ju gått bra!

Idag har vi haft mikroskopiering i skolan. Först ville jag bara börja gråta fö jag såg ingenting, men sen kom en av amanuenserna och rättade till inställningarna på mitt mikroskop, och vips, så började jag se en massa celler! Så då blev det roligt och intressant att försöka lista ut vad det var för vävnad och celler som jag såg på preparatet.

Jag kom precis ihåg att jag hade ju gjort bildkollage på saker som jag gjort här i Linkan innan jag började blogga, så nu är det dags för nästa kollage!

Klicka  på bilden för att få den större!

På detta kollage finns bilder från både MatNat- och LÄK-nollningen. Jag har fast hur många bilder som helst från min månad som Nollan, men dessa bilder valde jag att ha med i kollaget. På kollaget syns MatNats GudFadderi och LÄKs Fadderi, MatNat-Nollan med sina sejdlar på München Hoben i augusti, MatNats lådbil som vi änvände under en av lunchtävlingarna på LiTH, Veronica Maggio som uppträdde på Kalasmottagningen i början av september (en himla rolig dag/kväll!), en bild på en luftstation där man kan fylla sina cykeldäck på (borde tydligen finnas sådana runt om i Linkan, men jag har bara hittat två stycken och den ena av dem är sönder, någon som vet var det finns fler?) och sen två bilder på mig (hjälp jag har samma topp på mig på båda bilderna!) där jag har MatNats gula gloria respektive LÄKs gröna läkarmössa på huvudet. Huvudbonaderna var förresten nästan det bästa under hela nollningen då man kunde gå till skolan med smutsigt hår utan att någon såg det, hehe!

Förutom det som syns på bilderna så har jag ju varit med om en massa andra saker också under nollningen, bland annat har jag blivit packad i en väldigt liten bil med 21-22 (?) andra MatNatare, lärt mig att häfva öl, festat hela natten lång, dansat så jag blivit alldeles svettig, ätit alltför mycket donken-mat, sjungit, skrikit och skålat mig hes och framförallt träffat en massa härliga människor!

Ikväll så ska jag bara ta det lugnt så att jag orkar dansa röven av mig imorgon på Full Moon Party. Jag borde sy fast alla mina märken på fracken ikväll, det är nämligen kravall imorgon och då ska fracken och OP-stället på! Så ha en trevlig fredagkväll allihopa!

       Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti