perjantai 2. marraskuuta 2012

2/11/2012 Dagen efter frackinvigningen

Halloj!

Rubriken förklarar allt. Det var en jätterolig frackinvigning och idag mår jag precis så bra eller dåligt som jag förtjänar. Kvällen började kl 18 på en skola och där stod dans, godis, chips, skratt och en himla massa fulvin på schemat! Runt 22.30 drog vi sedan vidare på uv-kravall (för finländarna: kravall=krav på overall) i Kårallen. Det var en jätterolig kväll med både klasskompisar och andra kompisar! Kl 4 damp jag sedan ner i  min sköna säng efter att det tagit en TIMME för mig att cykla sträckan som vanligtvis tar ca 15 minuter. Dessutom vär det nerförsbacke hela vägen hem. Stabilt Laura!

Jag och min fina rumskompis Anna innan frackinvigningen i våra snygga frackar och sköna op-ställ! Och med skönt op-ställ menar jag känslan av att gå ut och dansa i pyjamas, underbart! 
Bilden är förresten lånad av Anna.


Idag har jag bara tagit det lugnt. Förutom de där 3 timmarna som jag sprang runt i butiker med mina rumskompisar och köpte nödvändigheter till morgondagens halloweenparty. Imorgon är det sedan dags att hitta någon utklädnad. Jag är ute i god tid som vanligt! Men dagens springande i butiker belönades sedan med en väldigt sen mos-och-köttbullar-lunch på Ikea. Det är en positiv sak med att bo nästan granne med Ikea, man kan gå dit och äta billigt (är ju Ikea Family medlem och får därmed ännu billigare mat, höhö) om man en dag som denna inte orkar ställa sig själv i köket.

Ikväll ska jag plugga lite och samla krafter tills imorgon då det är fest och då Mirjam också kommer hit för att hälsa på mig! Det ska bli sjukt roligt!

Ha en trevlig fredagkväll!

    Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti