lauantai 1. joulukuuta 2012

1/12/2012 Lilla jul

Glad lilla jul på er alla!

Och för er som inte vet vad lilla jul är, så firas det dagen före första advent, och i Finland är det ett ypperligt tillfälle att festa på! I Linköping är det förstås också en bra dag att festa på då en av de största festerna på året ordnas idag. Men, jag som bestämt mig för en lugn och framförallt nykter helg, ska kolla på film och äta choklad ikväll. Och jag klagar inte för jag behöver en lugn helg!

Idag har jag varit på en skön promenad i det väldigt vackra, dock mycket kalla, vädret. Det finns (nästan) inget bättre än att vara ute och gå när det är fint väder och ha bra musik på full volym (okej, inte riktigt full volym) i öronen. Man får tänka i lugn och ro då. Efter promenaden var jag och handlade lite nödvändiga och mindre nödvändiga saker på ICA, och sen åt jag lite tonfisksallad.

Usch fy blä för snö! Men annars kan jag inte klaga på vädret.

Igår tänkte jag att jag borde kolla på Mysteriet på Greveholm så att jag vet vad alla pratar om, men då jag idag såg att min finska favoritjulkalender sänds i Finland i år, så kollade jag på det istället på nätet. Och den var så bra! Eller egentligen inte bra, men den väckte en massa fina minnen. Så den ska jag minsann kolla på imorgon också! Och enligt traditionen så måste man också öppna alla luckor i BUU-klubbens julkalender på nätet så idag var det dags för det med. Men det blev jag bara sur på eftersom spelet som gömde sig bakom första luckan var så enkelt så det blev svårt så det tog en stund innan jag klarade det. Men slutligen klarade jag det!

Alltid så klumpiga Tonttu Toljanteri!

Nu har jag tänkt plugga en liten stund, och sen blir det dags för Scooby Doo och en massa andra bra filmer som visas på tvn ikväll. 

Ha en bra lördagkväll och lilla jul allihopa!

     Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti