sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Storkok och kladdkaka

Hallå!

Vårterminen börjar imorgon, och det betyder att också nollningen börjar imorgon. Woho! Så idag har vi haft ett faddermöte för att gå igenom några praktiska grejer inför nollningen. När jag kom hem så blev det storkok (makaroni och köttfärs, igen...) och sen gjorde jag en kladdkaka av några ägg som lämnat över från någonting.



Ikväll ska jag duscha för att bli så ren så att jag inte behöver duscha på två veckor och sen ska jag lägga mig tidigt så att jag inte heller behöver sova under nollningen. Sömn och hygien är överskattat så. Jag har dessutom laddat upp med torrschampoo så att håret inte behöver tvättas på en stund. Som tur har jag som fadder liiite mer tid över under nollningen än vad Nollan kommer att ha.

Igår kväll kollade jag än en gång på mitt finska favoritprogram, och åh vad bra det var igår! Skrattade igenom nästan hela programmet. Och när jag berättade åt Anna idag hur bra det var igår så sade hon att hon hört det. Så högt skrattade jag väl ändå inte?

Nu ska jag försöka läsa klart en artikel som vi ska ha läst tills den nya terminens första basgruppsmöte. Ha det fint!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti