tiistai 5. helmikuuta 2013

Nollning och tenta

Hallå på er!

Sitter vid köksbordet och svettas som en gris (det ville alla veta, va'?) eftersom jag fick feber under natten och tog för en liten stund sen en till värktablett. Brevid mig har jag min Boron och en kopp varm saft för att få i mig något annat än bara vatten.

Har inte haft så mycket extra tid de senaste dagarna, så har därmed inte heller hunnit uppdatera. I lördags så var det avslutning på nollningen, och hela dagen gick åt att först ställa till inför BVC och på kvällen var det sen dags för den väldigt roliga tillställningen! Jag drog hem därifrån vid midnatt och lade mig direkt ner i sängen.

En ful mobilbild på en fin ros som jag fick som tack för min fadderinsats.

På söndagen var jag hemma hela dagen och pluggade det sista inför tentan. Jag ville äta något gott till lunch då för att orka plugga, så det blev en god sallad med fiskpinnar, spenatplättar och massa lingonsylt! Det låter som en väldigt underbar kombination tycker jag! Men så länge man inte blandade på de olika ingredienserna så var det väldigt gott.

Nam nam!

Igår var det då dags för min omtenta, och det kändes som att den gick bättre än den första tentan. Det var hur som helst underbart att ha den skriftliga delen över! Efter tentan (som var på campus Valla) cyklade jag till HU för att luncha med några klasskompisar. Efter lunchen satt jag i biblioteket och kollade på Gossip Girl utan ljud (hade inga hörlurar...) och lite innan den första riktiga basgruppsträffen blev det snabb fika på sjukhusrestaurangen Blåklinten. Restaurangen sen för övrigt mer ut att finnas på ett hotell än ett sjukhus. Trots det faktum så var min chokladmuffins väldigt god!

Idag vaknade jag som sagt upp med feber, så skippade föreläsningen som vi skulle ha haft idag. Istället har jag legat i sängen och kollat på lite serier och sovit. Febern kom vid bästa tänkbara tidpunkt då jag till torsdagen både borde läsa allt om lungorna och luftvägarna till basgruppen, samt mikroskopiera och öva lite anatomi till den praktiska tentan... Som tur kollade jag lite på anatomin redan i söndags och idag då jag hade en bättre stund så läste jag faktiskt ett kapitel om lungorna i Boron. Tyvärr var det kapitlet översiktligt... Får hoppas att jag mår bättre imorgon bara!

Ha det så bra!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti