lauantai 30. maaliskuuta 2013

Finland

Hej på er, och glad påsk!

Jag kom fram mätt och belåten till Jakobstad på torsdagkväll efter att jag ätit världens godaste rågbröd i SAS Business Lounge på Arlanda. Ibland lönar det sig att klaga! Och som sagt, det var världens godaste rågbröd så jag var tvungen  att äta hela fyra bitar av det (varvat med lite sallad, chips och vin).

Hemhemma i mitt nya rum (min bror har tagit över mitt riktiga rum...) möttes jag av en nybäddad säng med finfina Nalle Puh-lakan. Åh så gott jag sov i dem! Framförallt efter att jag (trots allt rågbröd) tryckt i mig lite till bröd som mamma hade köpt, men det var mitt finska favoritbröd, så det var lugnt.

Ååh så mysigt!

Förutom Nalle Puh-lakanen så möttes jag också av en halv meter snö, dock inte i mitt (nya) rum, utan utomhus, så här är det full vinter än! Men det har faktiskt varit ganska varmt här, det har till och med varit några plusgrader i skuggan, och ännu varmare har det varit i solen, termometern visade hela 16 grader i solen igår! Men den termometern har i och för sig aldrig varit något att lita på... 



Ni kan ju se på bilderna hur underbart väder 
det har varit här de två senaste dagarna!

Igår hade jag och mina syskon filmkväll, och vi kollade på den nyaste Paranormal Activity. Jag hoppas att det inte kommer fler filmer, för jag gillar egentligen inte alls skräckfilmer! Men det har ändå sin tjusning då man sitter där i ett mörkt rum med sina syskon, eller andra människor, och kramar en kudde och har en puls på 160, typ. Efter filmen var jag tvungen att kolla på fyra avsnitt Gossip Girl med min syster för att lugna ner mig. Och nu vet jag äntligen vilken serie jag ska börja kolla på nu då jag sett alla säsonger av Gossip Girl, jag ska börja se den igen! Min syster hade några avsnitt kvar av säsong 1, så vi kollade på dem, och sen började vi på säsong 2, men någon dag då jag har tid (8 juni, då är jag antagligen också bakfull, perfekt!) så ska jag kolla de första avsnitten från säsong 1 också.

Palmbergare är lite coolare än andra dödliga...

Annars så har jag inte gjort så mycket mer än under min vistelse här. Förutom att jag var och handlade en massa godsaker att ta med mig tillbaka till Linkan med mina föräldrar idag.  Och så har jag spenderat fyra timmar på mitt andra (tredje?) hem, älskade Tellushallen! Först spelade FC Uniteds damlag mot FC YPA, och sedan spelade FC Uniteds 15-åringar mot PeFF. Så det var en fotbollsfylld dag!

Älska Tellushallen!

Nu ska jag äta lite jordgubbar med kinuskisås! Eller kolasås så att alla förstår... ;) Sen får vi se vad kvällen bjuder på, det blir möjligtvis en runda på stan! Hur som helst, här får ni en sista bild för idag! Ha en fortsatt glad påsk!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti