keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

Hej, se det snöar...

Hallå på er!

Här har det snöat hela dagen. Usch, fy, blä! Så det var jättejobbigt att cykla till skolan idag! Nåja, snart får jag min belöning i form av en chokladkaka (det ungefärliga receptet hittar ni på Sandras blogg). Istället för att garnera med choklad och salta nötter för att få en snickerskaka, så använde jag istället Fazers Mariannechoklad, för att få en Mariannechokladkaka, haha! Men jag gillar inte snickers, så då ville jag inte ha en snickerskaka heller!

Så ser den ut! Men har inte smakat på den än...

I måndags blev vi (läs: vi som var faddrar för nya studenterna) bjudna på smörgåstårta i skolan som tack för vårt arbete. Jag hoppade över frukosten för att äta smörgåstårtan som frukost, men eftersom det fanns så många smörgåstårtor så fick jag hoppa över lunchen också! Men det var så gott! 

Första portionen blev min frukost, andra blev min lunch...

Igår var vi hela dagen i Kolmården på samtalsstrimma. Det gick si sådär för mig, men det var första gången som jag pratade med en riktig patient! Under dagen hann vi också lyssna på varandras lungor och hjärtan, och ta venprov på varandra. Roligt, roligt! Även om det är väldigt oklart vad man hör då man lyssnar på någons hjärta och lungor... Jag fick själv höra av mina klasskompisar att mitt hjärta låter roligt! Hmm, trevligt att jag kan glädja dem på något sätt!

En bild på havet som vi körde brevid på vägen hem, underbart!

Nu ska jag fortsätta plugga om olika "poeser"... Väldigt (o)intressant.. Men imorgon börjar vi på immuntemat, så det kommer vara mer intressant! Hur som helst, ha det fint!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti