keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

Packa pappas kappsäck

Hej!

Resväskan är min, inte pappas. Men "packa min kappsäck" låter inte lika bra, så det fick bli pappas kappsäck istället. Och jag hatar att packa, jag får bara ångest då jag är tvungen att försöka bestämma mig för vad allt jag vill ha med mig. Okej, denna gång är det enkelt, jag ska bara vara några dagar hemhemma i Jeppis, och allt kommer att vara stängt (förutom på lördag mellan typ 12-18 eller något liknande), så jag behöver inte gå ut genom dörren om jag inte vill, så då kan jag gå runt (läs: ligga i soffan och kolla på film, då jag inte pluggar...) i samma kläder i fyra dagar! Hurra!

Missförstå mig inte nu, jag ÄLSKAR att resa, det är bara jobbigt att packa. Ännu jobbigare är det ju att packa upp, framförallt efter en solsemester då man är tvungen lägga undan alla shorts och små toppar som jag så älskar! Denna gång får jag istället packa ner långkalsonger och tjocka tröjor (alltså för den där ena outfiten som jag kommer att ha...), eftersom de inte har likadant Converse-väder i Jakobstad som man har haft här i Linköping de senaste dagarna.

Ahh, underbart!

Nog talat om resväskor och packning, nu går jag över till senaste dagarnas händelser! Måndag: skola 8-17. Tisdag: samtalsstrimma i Kolmården (med resor inberäknade) 10-19. Det var allt som hänt de senaste dagarna! Och jag får ju inte glömma bort hur min fina rumskompis Anna räddade min måndag genom att berätta att lösgodiset kostade 29:90 kr/kg för Willys+ -medlemmar på Willys denna vecka! För det priset kunde även jag köpa lite godis även om mitt studiestöd kommer först nästa vecka. Och den godispåsen var välbehövd!

Alltså vääärldens bästa erbjudande! Laura tackar!

Nu tillbaka till B-lymfocyter och immunoglobuliner. Ha det bäst!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti