sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

En evighet...

... sedan jag sist skrev någonting. Så känns det som åtminstone. Men hej på er ändå!

Har inte gjort så jättemycket roligt sedan sist. Men jag har hunnit köpa en biljett till AKUTEN, så att jag säkert kommer in där på valborg eller vappen. Jag har även hunnit besöka en gratis tillställning med sjukt mycket folk, live musik och 75 olika sorters öl och cider på Campus Valla. Det var en rolig tillställning det! Den eftermiddagen började med balkongmys och drinkar i det härliga vädret med Matilda och 10-15 killar. Där trivdes vi hur bra som helst, haha! Vid sjutiden, då jag och Matilda egentligen planerat att gå hem, så började vi färden mot Campus Valla, och strax efter åtta var vi på plats med varsin cider eller öl i handen, och njöt av livet. Och eftersom planeringen då redan skitit sig så kunde man lika bra sitta kvar där och njuta av atmosfären och sällskapet, så det blev slutligen en väldigt lång men trevlig kväll!

En lite smått suddig bild som jag tog då vi stod i kön, men där ser ni en del av området.

Fredagen spenderades sedan halvsovandes i skolan och hemma, och den kvällen tog slut efter ett par avsnitt av Gossip Girl. På lördag förmiddag hade jag sedan en match där jag var assisterande, och det gick väl helt bra för mig. Inga större misstag skedde så då kan man ju vara nöjd!

Efter matchen var det dags för en ordentlig tupplur, för kvällen och natten skulle spenderas på Ryds Herrgård i garderoben och i köket som diskare. Som tur var det mer folk där igår än vad det var sist, då det fanns mer att göra och kvällen gick således ganska snabbt. Då vi städat och jobbat klart för kvällen lämnade jag och Matilda kvar där en stund (en och en halv timme...) för att umgås med den övriga personalen. Livet förlängdes avsevärt under den stunden! Redan kl 1 på natten hade vi pratat om donkenmat efter jobbet, och vid halv 6 hade vi underbara chickennuggets och pommes framför oss! Ingenting slår donken på natten (eller morgonen i detta fall)! Halv 7 stupade jag sedan i min säng och sov i några välbehövliga timmar.


Det är alltid härligt att gå och lägga sig då solen går upp!

Efter det att jag väcktes av sms vid 13-tiden så har jag bara pluggat, och så kommer dagen att fortsätta också. Ha det så bra!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti