lauantai 6. heinäkuuta 2013

Fotboll och shopping

Hallå!

Har spenderat hela dagen i Vasa idag med fotboll och lite shopping, precis som lediga dagar ska vara! Min bror är nämligen där på turnering,  och eftersom mina föräldrar skulle dit och kolla på dagens matcher så följde jag och min syster med. Shoppingen börjades på loppiset Fyndis, som ligger precis intill vägen då man kommer från Jakobstadshållet. Första skylten kommer då man har 9 kilometer kvar till loppiset! Där hittade jag, förutom faster med respektive som äger stället, en jeansjacka för en billig peng!

Efter loppiset var det dags för dagens första match, och under matchen började magen kurra så mycket så det blev lunch strax efteråt på Amarillo. Min lunch bestod av nachos, lökringar samt en väldigt god chicken burrito. När vi ätit klart så rullade vi åt olika håll. Själv var jag på jakt efter nya domarskor samt en ny sovmask, men ingetdera hittade jag så i stället köpte jag en mintgrön ylletröja från rean på H&M. Jag blev nöjd med den också!

Då klockan närmade sig tre var vi tvungna att avsluta shoppingen för att kolla på dagens andra match. Och i och med att den andra matchen slutade i vinst för röda FF Jaro, så spelar de final imorgon! Men den är redan halv 10 på morgonen, så den orkar jag inte kolla på...

Utanför Fyndis.


Supergod lunch!

Nåja, nu för det räcka för idag! Ha det fint!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti