sunnuntai 16. maaliskuuta 2014

Vårkänslor

Hallå hallå!

Jag har haft en väldigt trevlig och lugn helg här i Linköping! Rubriken "Vårkänslor" syftar både till det underbara soliga och vackra vädret vi fått njuta av i helgen, men även till de känslor jag fått (och får fortfarande) uppleva i form av kliande ögon och en rinnande näsa. Men sånt är livet och jag ska inte klaga för jag gillar hur som helst vår och sommar mer än höst och vinter! 

I fredags var vi lediga (dvs icke-schemalagda) och dagen började med tidig väckning, för strax innan lunch var det lagsläpp för årets upplaga av DÖMD (data-sektionens öppna mästerskap i dart), och vårt lag, Gustafs gullungar, fick en plats i den ärofyllda tävlingen! Så första helgen i april blir det tredagarspartaj för min del!

På fredagkväll var det sedan dags för barnkalas (bokstavligen) då vi firade två fina klasskompisars födelsedagar. Kalaset innehöll allt vad ett bra kalas bör innehålla - pizza, tårtdekorationstävling, frågesport och massor av skratt! Det blev dock en tidig kväll för min del, jag var nämligen helt död efter veckan.

Mitt lags fina tårtmänniska (man måste ju vara politiskt 
korrekt), som tyvärr inte vann tävlingen.

Och så såg tårtan ut efter att vi huggit in... Men god var den!

Lördagen började med en god frukost och det senaste avsnittet av Pretty Little Liars, och efter det blev det en sväng på stan där jag bland annat köpte en bukett fina tulpaner. Så nu har jag det vårfint hemma också! Dessutom var jag duktig och städade min lägenhet från golv till tak (ungefär) och tog in  den UFO-liknande luftfuktaren (äntligen...) så nu är jag redo inför pollensäsongen 2014.

Hittade världens snyggaste solglasögon med mustasch igår då jag 
gick på stan! De fanns i rosa också för den som är intresserad. ;)

Från den här vinkeln ser tulpanerna ut att vara 
hur långa som helst, men det är de inte!

Jag lade mig tidigt igår kväll, och det resulterade i att jag vaknade tidigt (halv 10...) idag. Duktig som jag är (vem försöker jag lura här?) så steg jag upp då och begav mig iväg till Rydsskogen för att springa lite. Resultatet blev 5 kilometer på 30 minuter (inklusive uppvärmning) med 20 stycken 40 sekunders intervaller, så jag är väldigt nöjd! I synnerhet med tanke på att jag på grund av långvarig förkylning och  knäproblem inte kunnat träna sen november. Det mest överraskande med dagens träning var ju att det var nästan roligt att springa! (Ni som känner mig väl borde kanske bli oroliga här, jag hatar ju att springa...) Jag borde uppenbarligen börja satsa mer på intervallträning än på vanlig, tråkig långdistanslöpning.

Planerna för ikväll är cervixcancer (livmoderhalscancer) samt könssjukdomar som orsakas av virus (de bakteriella gick vi igenom förra veckan). Dessutom tänkte jag, kanske, försöka göra  Alexander Gullichsens avokadopasta som tydligen var en hit i Finland förra året, men som jag fick höra om för först någon månad sen. Här hittar ni receptet på svenska: http://moasmirakel.blogspot.se/2012/10/avokadopasta.html om någon av er är sugen på att prova! Och om man googlar på avokadopasta så kommer typ bara det finska originalreceptet upp (på finska alltså) så varsågoda för att jag tog mig tiden att googla lite och hittade den färdigt översatt till svenska! Nu blir det plugg, tack och hej! (Och pappa, det blev mer text än bilder denna gång!)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti