sunnuntai 11. lokakuuta 2015

11 oktober

Hallå!

Jag har haft det väldigt fullt upp under veckan som gått, men roligt har det varit! I måndags hade jag en lagom lång dag på labbet/kontoret/i skolan (har inte bestämt mig än vad jag ska kalla det för) och sen ägnades kvällen åt matlagning. 

I tisdags hade jag en lite kortare dag för att jag skulle hinna hem och byta om innan mina två pass på gymmet som jag skulle gå på. Dum som jag kan vara ibland så gick jag först på ett leg works-pass och sen på ett tabata-pass, och båda passen var hur tunga som helst och fokuserade ganska mycket på benmuskler, så jag har varit rätt så stel i benen resten av veckan! På tisdagkväll höll mina rumskompisar deras första mentorsträff för ett gäng nya, väldigt trevliga, läkarstudenter, och det var en angenäm tillställning. Jag fick vara med som en extramentor och som tack fick jag väldigt god mat!

På onsdagen hade jag en väldigt lång dag på labbet, kom hem först vid 18.30! Men jag kommer som tur inte ha så många så långa dagar, det är bara några onsdagar till som det kommer vara så. Som tur var vi ett gäng som hade bokat bord på Pinchos den kvällen, vetskapen om att jag skulle få äta tapas på kvällen fick mig att orka igenom dagen... ;) Och jag kan verkligen rekommendera Pinchos! De har väldigt goda tapas för väldigt rimliga priser, till och med som student har man råd att äta där ibland!

Så otroligt goda tapas!

På torsdagen hade jag tänkt att bara ta det lugnt efter skolan. I stället en lugn kväll i soffan blev det många skratt då vi försökte sätta upp några lampor. Fyra timmar, två borrar och fem läkarstudenter senare satt alla lampor uppe som de skulle och vi kunde njuta, och kan fortfarande, av en ljus lägenhet!

Fredagen var dagen som vi alla väntat otåligt på i ett par veckor. Då var det nämligen dags att fira på riktigt att jag, Olivia och Anna äntligen bor tillsammans! Inflyttningsfesten var väldigt lyckad med 40+ gäster, många goda drinkar och lite dans först på Platå och sen på Flamman. 

På lördagen mådde jag som jag förtjänade, men det var bara att rycka upp sig för på kvällen jobbade jag mitt andra pass i Flammans kök! Vi var ett väldigt bra gäng som jobbade igår och trots några små missöden så blev maten supergod och vi blev klara fortare än vanligt. Tanken var att jag skulle bege mig hemåt efter passets slut, men vi hade så roligt där så jag kom hem först väldigt tidigt på morgonen! Men så kan det gå!

Idag har jag inte gjort så mycket. Vädret har varit superfint på eftermiddagen så jag var på en promenad och njöt av höstsolen och höstlinkan. Efter mina tre år här så har jag märkt att Linköping är en väldigt vacker stad året runt! Man hittar alltid något fint här då man är utomhus, och det gillar jag. 





Om en stund ska jag iväg och kolla på fotboll. Det är LFC som tar emot Eskilstuna och bägge lagen kämpar om guldet i damallsvenskan, så kommer bli väldigt spännande ikväll! Jag hoppas självklart på att LFC tar hem segern, för då är guldet ett steg närmare Linköping. Ha det fint!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti