sunnuntai 18. lokakuuta 2015

18 oktober

God afton!

Här sitter jag i soffan framför TVn efter ännu en vecka som gått otroligt fort! Den här veckan har innehållit allt från rapportskrivande och träning till lite modellande och fest. 

Vackert vid Stångån.

På fredagen hade jag tänkt gå på kravall, men fick tyvärr ingen biljett, men som tur avbokades en sittning på Flamman i sista minuten, så då blev det onlinepizzasittning och förfest med flammangänget. För er som inte vet vad onlinepizza, så är det precis vad det låter som. Pizza som man beställer online och som man sen antingen kan hämta eller få hemkörd! Hur smidigt som helst!

Jag fick också modella lite i lördags. Det var min före detta klasskompis flickväns syster som behövde lite modeller till en historisk halloween-fotografering. Min modellkarriär påbörjades i Nya Zeeland förra året och då jag bara skulle vara en normal tjej. Den här gången blev det lite annorlunda, jag blev nämligen sminkad och utklädd till en förmögen ung dam som sjönk tillsammans med Titanic och frös till is. Jag kände mig inte riktigt bekväm framför kameran, men det var en rolig erfarenhet ändå! Det bästa med dagen var ändå kläderna. Hon som höll i fotograferingen hade sytt alla kläder med tillhörande korsetter själv, och de var hur fina som helst! Men jag kan verkligen inte förstå hur kvinnorna förr i tiden kunde gå iklädda korsett dagarna i ända, det var ju hur jobbigt som helst att röra sig och andas.

Vädret matchade temat på fotograferingen.

En annan grej som jag gjort i veckan är att jag provat bulgur för första gången i mitt liv. Det var riktigt gott! Så gott att jag faktiskt lagade bulgur idag också. I onsdags blev det bulgursallad med avokado, fetaost, apelsin och grynost (keso) med vitlök och lite kryddor. Idag blev kallrökt lax och grynost till, och det funkade också bra! Det känns lite som att bulgur kommer bli min nya pasta, så gott var det nämligen.

 Mumma!

Min plan för kvällen är att fortsätta sitta i soffan och kolla på TV. Men jag vet inte riktigt vad jag ska kolla på, förutom Bron som börjar 21. Tidigare söndagar har jag först kollat Genikampen klockan 20, men ikväll börjar Solsidan och den börjar också klockan 20... Så det ena programmet blir jag ju tvungen att se en annan dag. Har bara inte bestämt mig för vilket det blir. Men det får tiden utvisa! Ha det bäst!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti