tiistai 27. lokakuuta 2015

27 oktober

Tjolahopp!

Här går veckorna fortare än vad en kan säga "folkpensionsanstalten" (snart är det dags för studiestöd igen, jippii!), har fullt upp med andra ord. Jag är inte van att vara så här fullbokad, men som tur är det bara bra och roliga saker som jag har lagt min tid på. Jag har bland annat hunnit med träning, restaurangbesök, utgång och myskväll, utöver långa dagar på labbet/kontoret då.

Pinchos och tapas - rekommenderar varmt!

Ett nytt sushiställe har öppnat här nära mig, och 
det är tyvärr lite väl nära och lite väl gott...

På forskningen går det fortsättningsvis framåt. Jag har idag fått lära mig hur jag ska analysera ytterligare T-cellspopulationer, så jag kommer ha fullt upp på den fronten också! 

Igår kväll var jag och hälsade på mina kära tanter och gubbar på servicehuset, det var trevligt att se dem! Och det var skönt att det för en gångs skull var ett väldigt lugnt kvällspass, jag hann äta min middag i lugn och ro. Det har inte hänt många gånger under gångna året, men nu var det många ordinarie på plats och då brukar allt gå som smort!

Idag har jag varit på två pass på gymmet. Först på leg works och sen på tabata. Körde samma kombination för två veckor sen och det kändes verkligen i framför allt benen, men även i övriga kroppen, så förväntar mig en likadan träningsvärk denna gång! Båda passen var riktigt roliga också. De är bara 30 minuters pass, så de går väldigt fort. Men de är väldigt effektiva pass också!

Till middag ikväll blev det pulled pork och sallad, supergott! Köpte ett färdigt pulled pork-kit vilket betyder att det enda man behöver göra är att slänga in köttet i ugnen i 30 minuter, sen riva upp det och blanda med BBQ-sås, och sen är det klart. Hur smidigt som helst, och det tar inte särskilt länge heller. Om en lagar pulled pork från början så tar det ju flera timmar, och det har jag sällan tid med!

Resten av kvällen tänkte jag bara slappa i soffan och samla krafter inför resten av veckan. Ha det fint!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti